Prowadząc sklep internetowy, czy też zajmując się innym rodzajem handlu w sieci, należy liczyć się z tym, że stale trzeba wyprzedzać konkurentów o krok. W przeciwnym razie można szybko utracić nawet znaczącą przewagę, a odzyskanie pozycji lidera jest zwykle o wiele trudniejsze niż jej zdobycie. Dlatego tak istotną rolę w branży e-commerce odgrywa monitoring konkurencji.

Konkurencja nie śpi

Działania konkurentów w biznesie można obserwować i analizować na różne sposoby, wykorzystując do tego celu rozmaite narzędzie. Na samym początku należy jednak dokładnie przyjrzeć się własnej firmie oraz pozycji, którą aktualnie osiąga na rynku. Warto zdawać sobie sprawę zarówno z jej dobrych, jak i słabych stron, ponieważ pomoże to przy ocenie i analizie podobnych przedsiębiorstw, należących do konkurencji.

Jak to zrobić?

W przypadku małych firm, w dodatku działających na rynku niszowym, z powodzeniem można prowadzić monitoring konkurencji we własnym zakresie. Spośród podobnych firm należy wybrać te, które potencjalnie najbardziej nam zagrażają, a następnie dokładnie przyjrzeć się temu, do kogo kierują swoją ofertę i w jaki sposób to robią. Może okazać się, że odkryjemy rodzaje komunikacji marketingowej, o których istnieniu wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Być może uda się również odkryć, gdzie nasi konkurenci popełniają błędy. Taka wiedza pomoże nam ustrzec się przed nimi, a nawet zbudować przewagę konkurencyjną w danym obszarze. Monitoring konkurencji zdecydowanie ułatwi Google AdWords, dzięki któremu dowiemy się, jakie hasła wpisują w wyszukiwarkę internetową osoby zainteresowane asortymentem z branży, w której działamy. Dzięki temu łatwiej będzie zdecydować, do jakiej grupy odbiorców skierować swoją ofertę. Czasami warto skupić się na wąskim gronie osób interesujących się określonymi produktami, których jeszcze nie mają w sprzedaży firmy konkurencyjne.

Dlaczego warto prowadzić monitoring konkurencji? Odpowiedź jest prosta- pomoże nam to osiągać lepsze wyniki w sprzedaży, a także zdobywać coraz bardziej znaczącą pozycję w branży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *