Kiedy monitorować i analizować swoich rywali?

Każdy prowadzący swój biznes powinien zagłębić się w to, co oferuje jego konkurencja oraz w jaki sposób to robi, aby móc wybić się ponadto. Powinien być to priorytet dla każdego prowadzącego firmę, ponieważ analiza i monitoring konkurencji to bardzo ważne działania bez względu na to, czy prowadzona jest mała firma, czy może spora korporacja. Dla wielu osób planujących podjąć finalną decyzję dotyczącą założenia firmy jest to szczególnie ważne przed startem. Poprzez te działania można zbudować strategię swojej promocji, wizerunku i komunikacji z Klientem w sieci.

Po co to robić?

Jak zostało wspomniane na wstępie, najważniejsze w tym działaniu jest poznanie oferty rywala i to, w jaki sposób próbuje on się wybić. Ta kwestia jest zdecydowanie najważniejsza, gdy planujemy otworzyć biznes oraz na samym początku jego prowadzenia. Przyglądając się firmom konkurencyjnym mamy też szansę, aby poznać i wyłapać to, jakie promocje oferują co również pozwoli nam, aby zrobić to lepiej i korzystniej dla naszych Klientów. Dokładna analiza pozwala też określić słabe strony rywali, abyśmy wiedzieli, na co szczególnie musimy zwrócić uwagę i nad czym popracować, aby zrobić to lepiej.

Jak należy to zrobić?

Aby móc rywalizować z innymi firmami, musimy je najpierw dobrze prześwietlić. W pierwszej kolejności należy znaleźć wszystkie firmy, które mają taki sam lub bardzo podobny profil, są zlokalizowane w pobliżu oraz posiadają podobną ofertę. Warto tu rozejrzeć się za internetowymi rankingami branżowymi. Gdy już będziemy posiadali gotową listę rywali, należy dokładnie prześledzić ich strony oraz profile w mediach społecznościowych. Warto prześledzić wszystkie treści, jakie publikują w sieci oraz jakie kanały promocji wybierają. Mając taką wiedzę i wzorzec możemy już tworzyć swoją silniejszą strategię. Kolejną rzeczą jest sprawdzenie pozycji rywala w wyszukiwarce internetowej oraz przeanalizowanie jakich słów kluczowych używają, aby wyróżnić się w pierwszych wynikach. Kolejny krok, jaki należy zrobić to znaleźć opinie o konkurencji w sieci. Przecież kto lepiej jest w stanie wydać szczerą opinię jak nie Klient, który już najprawdopodobniej miał dłużej do czynienia z daną firmą. Kanały komunikacji z Klientami, jakie posiada nasza konkurencja również jest bardzo ważnym wyznacznikiem. Warto również poświęcić trochę czasu i odezwać się do każdej firmy jako potencjalny Klient-zadzwonić do biura obsługi lub wysłać maile z prośbą o oferty. Dzięki temu poznamy rywala bardziej od środka. Zobaczymy jego podejście do Klienta i w pełni zapoznamy się z tym, co dokładnie oferuje. Czasem warto też wejść w rolę Klienta trudnego i bardzo wymagającego, aby spróbować znaleźć ich słaby punkt. Niezmiernie ważne jest, aby nie ograniczać się do tych działań przed rozpoczęciem biznesu i zaraz po starcie. To byłby największy błąd jaki można wykonać. Konkurencje należy mieć zawsze „na oku”, aby nie zostać samemu przez nich niemile zaskoczonym. Dlatego też monitoring i analiza powinny odbywać się regularnie.

Źródło informacji https://dealavo.com/pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *