Najważniejsze dni sprzedażowe w roku pokrywają się najczęściej ze świętami lub promocjami. Wtedy właśnie kupujący są najbardziej skłonni do zrobienia zakupów, zaopatrując się w rzeczy, których nawet nie zawsze potrzebują. Na jakie dni warto zwracać uwagę, będąc sprzedawcą?

Okres zimowy

Najważniejsze dni sprzedażowe w zimie przypadają na drugą połowę stycznia, kiedy to świętuje się dzień babci i dziadka, a także w okresie walentynek i dnia kobiet. Mimo, że powoli odchodzi się od celebrowania tych okazji, wciąż wiele osób pozostaje wiernych tradycji.

Okres wiosenny

W okresie wiosennym sprzedaż najlepiej kręci się w okolicach świąt wielkanocnych. Zyskuje na tym szczególnie segment spożywczy oraz sklepy z drobnymi upominkami do domu. Kolejnym ważnym okresem jest Dzień Matki przypadający na 26 maja. Święto to nieco się rozrosło i kupujący wręczają prezenty nie tylko swoim mamom, ale także innym ważnym dla siebie kobietom.

Okres letni

W okresie letnim sprzedaż przeżywa swoje ciężkie chwile. Większość osób jest na wakacjach i mało kto myśli o robieniu zakupów. Sytuacja zmienia się radykalnie końcem sierpnia, kiedy rodzice zaczynają wyposażać swoje dzieci do szkoły.

Okres jesienny

Okres jesienny to najlepszy moment dla sprzedawców. Dni są coraz krótsze, co sprzyja robieniu zakupów. Pojawiają się także takie okazje jak np. Dzień Wszystkich Świętych, kiedy rodziny zjeżdżają się na groby swoich bliskich. Na jesień mamy także dni związane z wielkimi promocjami jak np. Black Friday i Cyber Monday. Najważniejszym dniem sprzedażowym w roku jest jednak Wigilia i dni poprzedzające święta. Mamy wtedy do czynienia z prawdziwym apogeum.

Źródło artykułu: https://dealavo.com/pl/2019/04/15/najwazniejsze-dni-sprzedazowe-i-jak-je-wykorzystac/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *