Możemy mieć najlepszy produkt lub usługę na świecie, ale jeśli nie mamy solidnej i opartej na danych rynkowych strategii i planu wykonania, nie uda nam się. Marketing odgrywa kluczową rolę w budowaniu świadomości marki, generowaniu leadów, perspektyw i pielęgnacji klientów.

Określmy swoje cele biznesowe

To, jak zarabiamy pieniądze, determinuje wszystko, co dotyczy strategii i sprzedaży. Cele biznesowe, które założyciele startupów mogą wykorzystać jako wyznacznik cen, są następujące:

  • Zwiększyć rentowność,
  • Poprawić przepływ środków pieniężnych,
  • Obserwacja rynku,
  • Większy udział w rynku,
  • Zwiększyć przychód, dzięki koncentracji na klienta,
  • Pokonać konkurencję,
  • Wypełnić rynek i wykorzystać zasoby,
  • Nowe wprowadzanie produktu,
  • Dotarcie do nowego segmentu,
  • Zwiększyć liczbę potencjalnych klientów,
  • Zwiększyć szansę na konwersję.

Dokładna analiza cen rynkowych

Chociaż pierwszy krok jest oparty na celach biznesowych, ten krok gwarantuje, że strategia cenowa uwzględnia kontekst rynku, na którym konkuruje nasz produkt lub usługa. Jeśli Twój rynek jest szerszy i produkt dociera do szerszej grupy odbiorców, mamy do czynienia z dużą ilością graczy, którzy oferują podobne produkty lub usługi. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że będziemy konkurować cenowo. Będziemy musieli zrobić wszystko, aby obniżyć koszty operacyjne, aby zapewnić maksymalną marżę zysków. I odwrotnie, jeśli mamy wysoką wartość, wysoce zróżnicowany produkt lub usługę, oferta może bardziej sprzyjać cenom premium. Dlatego możemy zastosować inną formę marketingu ukierunkowanego.

Grupa docelowa

W ten sposób będziemy wiedzieć, dlaczego, co i jak klienci będą używać naszego produktu lub usługi w oparciu o ich konkretne i pilne potrzeby. Kierujmy się najważniejszym pytaniem: jakie postrzegane i rzeczywiste wartości przynosi mój produkt lub usługa klientom. Nasz model wyceny i kampanie promocyjne muszą być zgodne z celem zakupu, dokonanego przez naszego klienta.

Konkurencyjne środowisko

Niezależnie od tego, czy jesteśmy dostawcą tanich usług czy zróżnicowanym dostawcą, model cenowy i punkt cenowy konkurentów jest znaczącym czynnikiem, wpływającym na strategię cenową.

Zidentyfikujmy co najmniej trzech bezpośrednich konkurentów. Przestudiujmy strukturę ich cen. Analiza cen jest bardzo ważna.

Zastanówmy się, jakich substytutów może użyć klient, aby rozwiązać zadanie lub problem, związany z naszym produktem lub usługą. Dowiedzmy się, jak pośredni konkurenci wpływają na cenę produktu lub usługi.

Strategia cenowa i plan wykonania

W tym momencie zebraliśmy wystarczającą ilość informacji, aby sformułować plan działania. Wyróżniamy 10 strategii cenowych:

  • ceny penetracji,
  • ekonomiczne ceny,
  • premia cenowa,
  • szumowanie cen,
  • ceny promocyjne,
  • ceny psychologiczne,
  • wersjonowanie,
  • ceny kanapek,
  • konkurencyjne ceny,
  • wycena wartości.

Po wykonaniu tych pięciu kroków, poświęćmy czas na przeanalizowaniu ich jeszcze raz. W ten sposób będziemy pewni, że nasze działania zapewnią najlepszą walkę z konkurencją w docelowych segmentach rynku, uzyskanie przychodu i udziału  w rynku.

Sprawdź https://dealavo.com/pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *